۴ تیر ۱۴۰۲

روش های ساخت ایمیل اینفو

ایمیل اینفو چیست

ایمیل اینفو یکی از انواع ایمیل شرکتی است که نام کاربری آن با کلمه info شروع می‌شود. در واقع ایمیل اینفو آدرس ایمیلی است که روی دامنه اختصاصی هر شخص، سایت یا شرکت ارائه می‌شود. بسیاری از شرکت ها ایمیل اینفو را به عنوان ایمیل اصلی کسب و کار خود معرفی می‌نمایند

این ایمیل معمولاً در دسترس عموم قرار می‌گیرد و همه می‌توانند از آن برای ارتباط با سازمان استفاده کنند. زمانی که بخواهید برای یک کسب و کار پیامی بفرستید اما شخص خاصی را در آن مجموعه نمی‌شناسید، می‌توانید پیام خود را به ایمیل info ی آن مجموعه ارسال کنید.

داشتن یک آدرس ایمیل حرفه‌ای با نام شرکت شما بسیار معتبرتر و قابل اعتمادتر از یک آدرس ایمیل عمومی‌به نظر می‌رسد و سبب افزایش اعتبار و اعتماد شما در بین مشتریان  و مخاطبان می‌شود. به‌عبارت ساده‌تر، داشتن نام دامنه خود در آدرس ایمیل شما باعث می‌شود که حرفه‌ای‌تر به نظر برسید.

ساخت ایمیل اینفو بدون سایت

ساخت ایمیل اینفو بدون داشتن سایت امکان پذیر است و  برای ساخت آن کافی است سه مرحله زیر را دنبال کنید

خرید دامنه

مرحله اول برای ساخت ایمیل info بدون سایت، داشتن دامنه اختصاصی است. شرکت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به سایت آنها دامنه اختصاصی خود را خریداری کنید. دامنه‌های ایمیل به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از نام کسب و کار یا برند خود یک آدرس ایمیل با نام info@company.com  تنظیم کنید. برای راه‌اندازی سرویس ایمیل باید بتوانید تنظیماتی را روی دامنه انجام دهید.

خرید سرویس ایمیل

مرحله بعدی خرید سرویس ایمیل ابری است  در این روش، شما نیازی به خرید هاست یا راه اندازی سایت ندارید. کافی است از طریق یکی از شرکت‌های ارائه دهنده ایمیل ابری بر اساس نیازمندی خودتان یک سرویس خریداری کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

ساخت حساب ایمیل اینفو

پس از خرید سرویس ایمیل شما امکان اضافه‌کردن دامنه اختصاصی خود به این سرویس را دارید و می‌توانید به راحتی از طریق پنل کاربری شرکتی که سرویس ایمیل خود را خریداری کرده‌اید هر حساب کاربری که نیاز دارید از جمله info را روی دامنه خود بسازید.

این روش بیشتر مناسب کسب و کارهایی است که نیازی به سایت ندارند ولی سرویس ایمیل برایشان اهمیت دارد و می‌خواهند از سرویسی حرفه‌ای و در عین حال مقرون به صرفه استفاده کنند.

مراحل ساخت ایمیل اینفو در cpanel

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سی پنل توانایی ساخت ایمیل‌های سازمانی و تجاری است که برای کسب و کارهای حرفه‌ای ضروری می‌باشد. شما می‌ توانید با استفاده از امکانات موجود در هاست سی پنل، برای کارمندان هر بخش آدرس‌های ایمیل اختصاصی ایجاد کنید.

ساخت ایمیل اینفو بدون داشتن سایت امکان پذیر است در صورتی که قبلا دامنه و هاست خود را خریداری کرده باشید و هاست شما از سرویس ایمیل پشتیبانی کند، می‌توانید ایمیل اینفو را روی آن راه‌اندازی کنید با ما همراه باشید که در ادامه به مراحل ساخت ایمیل اینفو در سی پنل می‌پردازیم

1.وارد سی پنل شده و از قسمت Email گزینه Email Accounts را انتخاب کنید تا وارد صفحه مربوط به ساخت و تنظیم حساب ایمیل در سی پنل شوید.

2. برای ساخت ایمیل جدید در هاست سی پنل روی دکمه آبی رنگ  CREATE کلیک کنید.

3.در این مرحله لازم است اطلاعات مربوط به حساب ایمیل را وارد کرده و جزئیات زیر را تکمیل نمایید

تعیین نام کاربری (Username) : آدرس ایمیل که در واقع همان نام کاربری است را در این بخش وارد کنید. پیشوندهایی مانند info ،admin ،contact.

این پیشوندها باید متناسب با وظایف همان بخشی از سایت باشد که قصد ایجاد ایمیل را برای آن دارید. مثلا برای ایمیل اینفو، کافی است در این قسمت کلمه info را وارد کنید.

فقط می‌توانید از حروف، اعداد، نقطه، خط تیره و آندرلاین برای نام کاربری ایمیل استفاده کنید دقت داشته باشید که نیازی به وارد کردن آدرس دامنه در این کادر نیست و آدرس دامنه به صورت خودکار انتخاب شده است.

انتخاب گذرواژه مناسب (Password): یک رمزعبور قوی برای حساب ایمیل خود انتخاب کنید بهتر است این رمز عبور ترکیبی از حروف، علائم و اعداد انگلیسی باشد.

تنظیم فضای ذخیره‌سازی (Storage space) : در این بخش می‌توانید مقدار فضای هاست که به ایمیل اختصاص می‌دهید را وارد کنید و اگر قصد دارید دسترسی ایمیل را از نظر حجمی محدود نمایید از این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

اگر هم محدودیتی برای فضای هاست ایمیل درنظر نمی‌گیرید گزینه Unlimited را انتخاب کنید.

4. در انتها روی گزینه Create کلیک کنید. در این صورت یک پیغام سبز رنگ به شما نمایش داده خواهد شد که نشان از موفقیت‌آمیز بودن ساخت ایمیل اینفو برای دامنه اختصاصی شما می‌باشد.

ساخت ایمیل اینفو رایگان

سرویس‌های ایمیل رایگان برای ارسال اطلاعات حساس گزینه مناسبی نیستند چون هنگامی که شما از یک سرویس رایگان استفاده می‌کنید ارائه‌دهنده این خدمات، تعهدی نسبت به امنیت اطلاعات و حریم خصوصی شما ندارند. با این‌حال اگر همچنان مایل به ساخت ایمیل اینفو رایگان هستید می‌توانید به سایت شرکت‌هایی که خدمات رایگان ایمیل ارائه می‌دهند مانند یاهو، گوگل مراجعه کنید.  برای این کار کافی است هنگام ساخت ایمیل و واردکردن نام کاربری خود، عبارت info را در ابتدای نام کاربری خود ذکر کنید. مثلا info-aliahmadi@gmail.com نمونه‌ایی از ایمیل اینفو رایگان در بستر جیمیل است.

جمع‌بندی

ایمیل اینفو در بستر ایمیل کاری یا ایمیل سازمانی شرکت‌ها و سازمان‌ها ساخته می‌شود. به‌عنوان نمونه اگر آدرس وبسایت شما Yourcompany.com باشد می‌توانید آدرس ایمیل info@Yourcompany.com را به‌عنوان ایمیل اینفو ایجاد کنید. داشتن ایمیل info یکی از ابزارهایی است که به معرفی و شناخت برند کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند. در این مقاله پس از تعریف ایمیل اینفو ، روش‌هایی برای ساخت ایمیل اینفو معرفی کردیم.

اولین نفری باشید که مقاله ها را دریافت می‌کنید

مقالات مشابه

میزبانی ایمیل چیست

هاست ایمیل چیست و انواع هاست ایمیل

این روزها که استفاده از ایمیل اختصاصی و حرفه‌ای بین کسب و کارها بسیار متداول شده است، نام هاست ایمیل یا خدمات میزبانی ایمیل هم بسیار شنیده می‌شود. در این

پیمایش به بالا
به بالا بروید