۱۲ آذر ۱۴۰۱

احراز هویت زیست متری در ویندوز 10 با انگشتر Token

شرکت مایکروسافت با همکاری شرکت token که سازنده انگشترهای بیومتریک است، راهکاری ساده و با امنیت بالا برای ورود کاربران و احراز هویت زیست متری آنها در سیستم‌عامل ویندوز10 ارائه کرده است. با این کار مایکروسافت موفق شده است یک روش جدید به روش‌های احراز هویت زیست متری و ورود به ویندوز 10 از طریق  پوش‌افزارهای دیجیتالی اضافه کند. مایکروسافت در حال حاضر نخواسته است که خود را وارد فرایند ساخت این انگشترهای بیومتریک کند و در حال مذاکره با برخی فروشندگان این ابزار است.

احراز هویت زیست متری چیست

در روش احراز هویت، از یکی از ویژگی‌های زیستی یا بیومتریک اشخاص برای تائید هویت کاربران استفاده می‌شود. با توسعه راهکارهای احراز هویت، امروزه بسیاری ابزارها برای دریافت و پردازش اطلاعات بیومتریک کاربران تهیه و در حال استفاده هستند. حسگر اثر انگشت، تکنولوژی‌های تشخیص چهره، تشیص صدا و اسکن عنبیه چشم همگی مبتنی بر اطلاعات منحصر به فرد زیست‌متری یا بیومتریک کاربران هستند.

آخرین شریک تجاری مایکروسافت در این حوزه شرکت Token است. راهکار Token با استفاده از برقراری ارتباط با راهکار احراز هویت ویندوز10 موسوم به Hello ارائه شده است و در نتیجه کاربر با پوشیدن انگشترهای بیومتریک، اجازه ورود خودکار به ویندوز 10 را خواهد داشت.

احزار هویت زیست متری با انگشتر
احراز هویت زیست متری با انگشتر

روش احراز هویت زیست متری با استفاده از انگشتر

در این راهکار، فرایند احراز هویت از یک حسگر اثر انگشت که در داخل انگشتر است استفاده می کند. مادامی که کاربر این انگشتر را بدست دارد مجوز ورود را دارد. به مجرد خارج کردن انگشتر از دست، هویت‌نامه کاربر در ویندوز قفل می‌شود. فناوری Hello در ویندوز 10 این قابلیت را دارد که به جای گذرواژه، به شناسایی چهره یا اثر انگشت کاربر بپردازد.

انگشتر Token علاوه بر این که می‌تواند جای گذرواژه را بگیرد، می‌تواند به جای کارت‌های اعتباری نظیر ویزاکارت یا مسترکارت و همچنین کلیدهای هوشمند خانه و یا کلید هوشمند خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

انگشتر احراز هویت زیست متری
انگشتر احزار هویت زیست متری

انگشترهای Token قرار است از دسامبر2017 در امریکا و از ابتدای 2018 در خارج از امریکا وارد بازار شوند. امکان سفارش محصول هم اکنون فراهم است.

قیمت این انگشترها از 249 دلار شروع می شود. (البته طرحهای مختلف تا 50 دلار اضافه قیمت می خورد.) ابزارهای جانبی دیگر مانند قفل درب 100 دلاری و قفل ماشین 100 دلاری نیز در دسترس خریداران است.

اولین نفری باشید که مقاله ها را دریافت می‌کنید

مقالات مشابه

قوانین به کارگیری نرم افزار متن باز در جهان

آنچه امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان نرم‌افزارهای متن‌باز شناخته شده است، زمانی جزو منابع کم‌‌ارزش در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات در نظر گرفته می‌شد. در حال حاضر استفاده از تولیدات متن‌باز با روندی رو به رشد همراه شده و استقبال از آنها رو به افزایش است.

پیمایش به بالا
به بالا بروید