۲۳ شهریور ۱۴۰۱

تولید گذرواژه تصادفی در فایر فاکس

پس از آنکه گوگل قابلیت تولید گذرواژه‌های تصادفی را به مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم و کروم اضافه کرد، شرکت موزیلا هم با اضافه‌کردن قابلیت تولید گذرواژه تصادفی به مرورگر فایرفاکس این قابلیت را به کاربران خود عرضه کرد.

با عرضه نسخه 69 فایرفاکس در اوایل ماه سپتامبر 2019 قابلیت تولید گذرواژه تصادفی در دسترس عموم کاربران فایرفاکس قرار گرفت.

تا پیش از عرضه عمومی این قابلیت، امکان استفاده از تولید کننده گذرواژه تصادفی در نسخه Firefox Nightly عرضه شده بود. این نسخه از مرورگر فایرفاکس به کاربران اجازه می‌دهد تا جدیدترین نسخه فایرفاکس را قبل از عرضه عمومی آن و امکانات جدید را قبل از انشار رسمی نسخه جدید تجربه کنند.

نحوه فعالسازی تولیدکننده گذرواژه تصادفی در فایرفاکس

درنسخه 69 به بعد مرورگر فایرفاکس، سیستم تولید گذرواژه تصادفی به عنوان یک گزینه انتخابی در بخش تنظیمات قرار دارد. برای فعال کردن آن پس از ورود به قسمت Options که در منوی فایرفاکس قرار دارد، در قسمت “Privacy and Security”و زیرمجموعه “Logins and Passwords” در درسترس است.

بعد از طی این مراحل، زمانی که کاربران در حال پر کردن فرم ثبت نام یا تغییر گذرواژه هستند، می‌توانند در قسمت گذرواژه جدید که داخل فرم ثبت‌نام قرار دارد دوبار کلیک کرده و مرورگر فایرفاکس یک گذرواژه که به‌صورت تصادفی تولید شده است را به آنها پیشنهاد می‌دهد.

بد نیست بدانید در اوایل ماه ژانویه2019 هم، موزیلا یک برنامه مدیریت گذرواژه برای دستگاه‌های تلفن همراه راه‌اندازی کرد.

نام پروژه Firefox Lockwisea است و به کاربران اجازه می‌دهد به گذرواژه‌هایی که داخل فایرفاکس ذخیره کرده‌اند از طریق گوشی‌های خود دسترسی داشته باشند.

اولین نفری باشید که مقاله ها را دریافت می‌کنید

مقالات مشابه

قوانین به کارگیری نرم افزار متن باز در جهان

آنچه امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان نرم‌افزارهای متن‌باز شناخته شده است، زمانی جزو منابع کم‌‌ارزش در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات در نظر گرفته می‌شد. در حال حاضر استفاده از تولیدات متن‌باز با روندی رو به رشد همراه شده و استقبال از آنها رو به افزایش است.

پیمایش به بالا
به بالا بروید