۱۲ آذر ۱۴۰۱

ایمیل Ghostmail برای کاربران عادی متوقف شد

شرکت ارائه دهنده ایمیل Ghostmail که سال‌ها در زمینه ارائه ایمیل امن ورمزگذاری شده فعالیت داشت، در اواسط سال 2016 اعلام کرد که از ماه سپتامر آن سال ارائه سرویس ایمیل خود به کاربران عادی را متوقف خواهد کرد و از آن تاریخ به بعد تنها به سازمان‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

خدمات بسیار امن و غیر قابل دسترسی

تا پیش از اعلام این تصمیم، شرکت GhostMail یکی از محبوب‌ترین بسترهای ایمیل امن برای کاربران بوده و خدمات ارتباطی با امنیت بسیار بالا و رمزگذاری شده به کاربران خود ارائه می‌نمود. این شرکت با اولویت قرار دادن حفظ حریم خصوصی تمامی کاربران؛ امکان ثبت نام افراد را به صورت ناشناس فراهم کرده و هیچ اطلاعاتی از فعالیت کاربران یا محتوی ایمیل‌های آنها را حفظ و ذخیره  نمی‌کرد؛ بطوری که دسترسی به عملکرد کاربران و اطلاعات آنها در این سیستم غیر ممکن بود.

ghostmail غیر فعال شد
غیرفعال شدن خدمات ایمیل Ghostmail

سواستفاده از بستر امن ایمیل Ghostmail

ایمیل Ghostmaill پس از اخذ این تصمیم اعلام کرد: “ارائه اینگونه خدمات ارزش ریسک کردن ندارد، چرا که دنیا در حال حرکت به سمت بدتر شدن است و ما نمی‌خواهیم خطر عرضه‌ خدمات بسیار امن به افراد اشتباه را بپذیریم “

این شرکت با ارسال ایمیل به مشتریان خود و ارسال یادداشت به وب سایت‌های ارائه دهنده‌ خدمات ایمیل امن، نسبت به این تصمیم اطلاع‌رسانی کرد.

در این یادداشت اعلام شد علیرغم اینکه Ghostmail معتقد است که کاربران در حفظ حریم خصوصی خود محق هستند، ولیکن به دلایلی این تصمیم استراتژیک در تغییر نحوه‌ی ارائه‌ خدمات Ghostmail به کاربران و ارائه‌ خدمات تنها به مشتریان سازمانی نهایی شد.

این شرکت اعلام کرده است که: “امیدواریم شما این تصمیم ما را درک کنید و به سرویس‌های در دسترس دیگر مراجعه نمائید”.

شرکت Ghostmail پس از این تصمیم اقدام به بازپرداخت هزینه‌های دریافت شده از کاربران خدمات Ghostmail Pro نمود.

در حال حاضر در میان ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل امن که بتوانند جایگزین Ghostmail باشند می‌توان به سرویسهای ایمیل PorotonMail و Tutanota اشاره کرد.

اولین نفری باشید که مقاله ها را دریافت می‌کنید

مقالات مشابه

قوانین به کارگیری نرم افزار متن باز در جهان

آنچه امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان نرم‌افزارهای متن‌باز شناخته شده است، زمانی جزو منابع کم‌‌ارزش در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات در نظر گرفته می‌شد. در حال حاضر استفاده از تولیدات متن‌باز با روندی رو به رشد همراه شده و استقبال از آنها رو به افزایش است.

پیمایش به بالا
به بالا بروید