۱۹ مرداد ۱۴۰۱

آموزش نکات امنیتی برای ورود به سرویس وب توکا

فارغ از این که از کدام سرور ایمیل برای تبادل ایمیل استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از لو رفتن اطلاعات حساب خود و حفظ آن از دسترسی‌های غیر مجاز باید همواره هوشیار باشید. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر مشخص می‌شود که حساب شما حاوی اطلاعات محرمانه و ارزشمندی باشد.

در اینجا با چند نکته کوتاه اما بسیار مهم در زمان ورود یا لاگین به هر حسابی، اعم از ایمیل، حساب اعتباری/بانکی و حساب کاربری در سازمان آشنا می‌شوید.

نکته اول: چگونه از امن بودن مرورگر خود مطمئن باشید

برای ورود به صفحه وب توکا (یا هر سرویس وب دیگری) باید از یک مرورگر استفاده کنید. برای حفظ امنیت حساب خود، باید از مرورگرهای به روز رسانی شده و امن مانند Firefox ، Chrome و Opera استفاده کنید.

اگر برای اولین بار می‌خواهید از یک سیستم وارد سرویس وب توکا شوید، پیش از ورود از به‌روز بودن مرورگر خود اطمینان حاصل کنید. نسخه مرورگر را می‌توانید در گزینه  Help  و قسمت  About  مرورگر خود ببینید.

نکته دوم: بررسی صحت آدرس سرویس وب توکا

اگر به جای تایپ کردن آدرس با کلیک روی یک لینک به صفحه لاگین حساب خود وارد شده‌اید، باید آدرسی که در این قسمت می‌بینید دقیقا همان آدرسی باشد که از طرف مدیر سازمان به شما داده شده است.

نکته سوم: استفاده از پروتکل HTTPS بجای HTTP

برقراری ارتباط بین مرورگر شما و سرویس دهنده با استفاده از یک پروتکل صورت می‌گیرد. پروتکل HTTP برای برقراری این ارتباط عادی بین مرورگر و سرویس دهنده است.

پروتکل HTTPS ضمن برقراری ارتباط بین مرورگر و سرویس‌دهنده، اطلاعات را رمزگذاری می‌کند.

در صورتی که برای ارتباط با سرویس ایمیل از پروتکل رمزگذاری شده استفاده نشود، این امکان وجود دارد که اطلاعات رد و بدل شده در میانه راه توسط افراد غیر مجاز که در مراکز انتقال داده هستند، قابل دسترس شود.

برای اینکه مطمئن شوید از ارتباطات رمزگذاری شده و امن، استفاد می‌کنید، باید در ابتدای آدرس عبارت HTTPS را وارد کنید.

نکته چهارم: بررسی گواهینامه امنیت سایت

زمانی که از پروتکل HTTPS یا ارتباط رمزگذاری شده استفاده می‌کنید، علامت یک قفل در ابتدای آدرس پدیدار می‌شود. این قفل مربوط به “گواهینامه امنیت” سایت است. مراکز معتبری در دنیا هستند که گواهینامه‌های امنیت یا SSL Certificate را ارائه می‌دهند.

در صورتی که گواهینامه امنیت (SSL Certificate) مربوط به این سایت مورد تائید باشد، رنگ قفل به رنگ سبز نشان داده می‌شود. می‌توانید با کلیک روی این قفل سبز رنگ اطلاعات بیشتری در خصوص گواهینامه امنیت سایت ببینید.

در انتها لازم است دقت داشته باشید که در صورت استفاده از کامپیوتر دیگران برای ورود به حساب، بهتر است از ذخیره کردن اطلاعات حساب خود روی آن خودداری نمایید. تیک مربوط به ذخیره کردن اطلاعات حساب در زیر قسمت وارد کردن نام و گذرواژه دیده می‌شود.

حالا دکمه لاگین را بزنید و وارد سرویس وب توکا شوید.

ویدیوی آموزشی نکات امینتی برای ورود به سرویس وب توکا

در ادامه می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد نکات امنیتی در زمان ورود به توکا را ببینید.

اولین نفری باشید که مقاله ها را دریافت می‌کنید

مقالات مشابه

آموزش استفاده از برنامه همراه توکا

در این مطلب آموزشی می‌خوانید: آموزش های دیگر با دیگران به اشتراک بگذارید: همراه توکا، ابزاری نوین و کارآمد برای کاربران ایمیل ابری اپیک و ایمیل سازمانی توکا است که با

آموزش نحوه تنظیم حساب توکا در نرم افزار Outlook

در این مطلب آموزشی می‌خوانید: آموزش های دیگر در این مطلب آموزشی می‌خوانید: برنامه Outlook یکی از برنامه‌های بسیار محبوب برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز است که برای دسترسی به سرویس

پیمایش به بالا
به بالا بروید