۲۳ شهریور ۱۴۰۱

ممنوعیت استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در سامرویل

پس از ممنوعیت استفاده از سیستم تشخیص چهره در سانفرانسیسکو، سامرویل که در ایالت ماساچوست ایالات متحده قرار دارد، دومین شهری است که استفاده از این تکنولوژی را ممنوع کرده است.

پس از تصویب این قانون در شورای شهر، سامرویل و تمامی شهرهای تابعه آن از بکارگیری نرم‌افزار تشخیص چهره در فضاهای عمومی منع شده‌اند.

تعریف نظارت بر چهره در قانون سامرویل

این قانون، نظارت بر چهره را به این صورت تعریف می‌کند:

نظارت بر چهره فرایندی است که بصورت خودکار یا نیمه‌خودکار به شناسایی افراد و ثبت اطلاعات در مورد هریک از آنها براساس ویژگی‌های فیزیکی چهره شخص کمک می‌کند. این تعریف از نظر عملکرد همانند سیستم تشخیص چهره است.

موفقیت این قانون در سامرویل نشان‌دهنده این است که در شهرهای بزرگ آمریکا این باور وجود دارد که نباید استفاده از سیستم تشخیص چهره قانونمند شود بلکه استفاده از آن باید کاملا ممنوع شود.

در این مقاله نحوه کار سیستم‌های تشخیص چهره توضیح داده شده‌اند.

مدیرفناوری دانشگاه ماساچوست طی سخنانی اعلام کرد که اتحادیه‌ آزادی‌های مدنی آمریکا از تعلیق یا توقف فناوری تشخیص چهره در سطح منطقه‌ای حمایت می‌کند در حالیکه در سطح محلی خواستار تحریم آن است.

عدم امکان نظارت و مراقبت از این تکنولوژی

تاکید بر ممنوعیت سیستم‌های تشخیص چهره بیشتر به این دلیل است که سازمان‌های نظارتی و امنیتی قادر نیستند به منظور حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از سوء‌استفاده آزادی‌های مدنی، نظارت و مراقبت کافی و قابل اطمینانی از این تکنولوژی ارائه دهند.

در حال حاضر  چند مکان در شهر سامرویل وجود دارد که مجهز به دوربین‌های مدار بسته هستند و این مکان‌ها در وبسایت‌ شهری سامرویل مشخص شده‌اند.

طبق سیاست اجرایی سامرویل، هرگونه استفاده از سیستم نظارتی در شهر باید منطبق بر سیاست‌های حفظ حریم شخصی و استفاده همگانی باشند. همچنین لازم است سازمان‌های نظارتی به طور منظم اطلاعاتی در مورد به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها و گزارش‌های سالانه از این سیستم‌هاعرضه کنند.

به نظر می‌رسد قوانین مشابهی در سایر شهرهای آمریکا هم تصویب رسیده‌اند. در آینده نیز اوکلند کالیفرنیا به آئین‌نامه‌ای رای خواهد داد که به موجب آن ممنوعیت فناوری تشخیص چهره در آنجا به تصویب خواهد رسید.

اولین نفری باشید که مقاله ها را دریافت می‌کنید

مقالات مشابه

قوانین به کارگیری نرم افزار متن باز در جهان

آنچه امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان نرم‌افزارهای متن‌باز شناخته شده است، زمانی جزو منابع کم‌‌ارزش در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات در نظر گرفته می‌شد. در حال حاضر استفاده از تولیدات متن‌باز با روندی رو به رشد همراه شده و استقبال از آنها رو به افزایش است.

پیمایش به بالا
به بالا بروید