۱۹ مرداد ۱۴۰۱

بهره‌برداری از راهکار جامع ارتباط سازمانی توکا در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران که یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین بانک‌های کشور با بیش از 90 سال سابقه بانک‌داری در ایران است، در راستای بهبود زیرساخت‌های فن‌آوری و بهره‌برداری از ابزارهای نوین ارتباطی، سیستم جامع ارتباط سازمانی جدید خود را راه‌اندازی کرد.

مشکلات سیستم ایمیل قدیمی بانک

سرویس رایانامه (Email) قدیمی بانک، صرفاً یک سرویس تبادل ایمیل بود. با توجه به قدیمی بودن سرویس؛ عدم امکان به روز رسانی، رابط کاربری ضعیف ، امکانات مدیریتی بسیار محدود و غیر منعطف و همچنین عدم وجود امکانات جانبی، مدیران این بانک تصمیم به کنار گذاشتن سیستم ایمیل قدیمی بانک و انتخاب یک سرویس ایمیل جدید و کارآمد گرفتند.

 به منظور حفظ محرمانگی و امنیت اطلاعات موجود در مکاتبات و مستندات بانک، لزوم استفاده از یک ابزار بومی در داخل کشور که بتواند با استانداردهای روز دنیا در این حوزه همگام بوده و نیز سیاست‌های امنیتی بانک را تامین نماید مد نظر قرار گرفت.

انتخاب سیستم جامع ارتباط سازمانی توکا

راهکار توکا به دلیل ویژگی‌های متمایزی که دارد مورد توجه مدیران و کارشناسان فنی بانک قرار گرفت. پایداری و امنیت بالا در کنار ارائه خدمات متنوع سازمانی در حوزه ایمیل، منجر به انتخاب راهکار جامع ارتباط سازمانی توکا به عنوان بهترین گزینه برای جایگزینی با سیستم رایانامه قدیمی بانک گردید.

در نتیجه، با همکاری مشترک کارشناسان و مشاوران بانک ملی ایران و متخصصان شرکت سامانه پرداز آریس، با جمع بندی نیازمندی‌ها و چالش‌های بانک، راهکار جامع ارتباط سازمانی توکا به عنوان یک ابزار قدرتمند، چابک و کارآمد با موفقیت نصب و راه‌اندازی شد.

مهاجرت به سیستم جدید و بهره برداری

پس از راه‌اندازی سامانه توکا، گام مهم بعدی مهاجرت اطلاعات از سیستم قدیمی به توکا بود. در این گام با همکاری متخصصان آریس و بانک ملی، در تاریخ 30 مهر 1397 تمام اطلاعات با موفقیت به سامانه توکا مهاجرت داده شد و یک روز پس از آن، سامانه توکا زیر بار رفت و وارد مرحله بهره برداری شد.

با راه‌اندازی راهکار  توکا در بانک، علاوه بر امکان تبادل رایانامه، خدمات جانبی بسیاری از قبیل مدیریت مخاطبان، تقویم پیشرفته، کیف اسناد، امکان تعریف و مدیریت وظایف و بسیاری امکانات دیگر در اختیار کاربران بانک قرار گرفت.

یکی از مزیت‌های بسیار قابل توجه توکا نسبت به سایر محصولات مشابه، محیط بسیار ساده، راحت و غیر پیچیده آن است که در کنار سادگی، امکانات کاملی برای استفاده حرفه‌ای نیز ارائه می‌کند. امکانات مدیریتی توکا بسیار ساده و انعطاف پذیر است و به سادگی می‌توان کاربران را در توکا مدیریت کرد. ضمن این که با وجود حجم بالای ایمیلی که در بانک ملی ایران رد و بدل می‌شود سرعت آن بسیار قابل قبول است”

آقای مهندس عزیزی (کارشناس فن اوری اطلاعات بانک ملی ایران)

مزیت راهکار جامع ارتباطی توکا

راهکار جامع توکا بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه تعاملات سازمانی و ارتباطات توسط متخصصان شرکت سامانه پرداز آریس توسعه یافته است.

این راهکار بر اساس معماری چند لایه و حفظ پایداری سرویس در هر لایه توسعه یافته است و قابلیت ارتقا پذیری در هر لایه (Scale up , Scale out) و مهاجرت پذیری آسان از هر نوع معماری و سرویس از مهمترین نقاط قوت توکا به شمار می‌آید.

توکا بستری کامل و جامع برای همپوشانی نیازهای تعاملی کارکنان برای سرعت بخشیدن به فرایندهای کاری و کوتاه کردن زمان هماهنگی‌ها و کارهای گروهی فراهم کرده است. امکان به اشتراک گذاری تقریباً -همه‌چیز- اعم از پوشه‌های رایانامه، رویدادها و قرارهای تقویم، وظایف کاری، فایلها و مستندات در پروژه‌های مشترک بین چند کاربر، سرعت عمل و چابکی بسیار زیادی را برای این گونه فرایندهای گروهی بخشیده است.

بکارگیری نرم‌افزارهای متن باز و قابل توسعه، استقرار تمام سرورها در داخل کشور و امکان سفارشی‌سازی محصول برای سازمان‌های دولتی و خصوصی ایران، درکنار مستندات و فیلم‌های آموزشی متنوع و پشتیبانی همه جانبه همراه با مشاوره و ریشه‌یابی مشکلات از ویژگی‌های برتر این راهکار به شمار می‌آید

برای اطلاعات بیشتر به صفحه” راهکار جامع ارتباطی توکا” مراجعه نمایید.

اولین نفری باشید که مقاله ها را دریافت می‌کنید

مقالات مشابه

حمله باج افزاری

حمله باج افزار به زیرساخت‌ های کشور

 مرکز مدیریت راهبردی افتا پس از بررسی یکی از حمله‌های باج‌افزاری که اخیرا به زیرساخت‌های مهم کشور انجام شد، گزارشی را در این زمینه منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که

بهره‌برداری از راهکار گاندو در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری شرکت سامانه‌پرداز آریس اقدام به راه‌اندازی درگاه احراز هویت یکپارچه برای کاربران خود اعم از دانشجویان، اساتید، کارمندان و فارغ‌التحصیلان نمود. این دانشگاه که

پیمایش به بالا
به بالا بروید