۱۹ مرداد ۱۴۰۱

معرفی پرنده دارکوب

دارکوب‌ها پرندگانی درخت‌­زی با منقاری قوی و نوک تیز هستند. زبان آنها خیلی دراز و چسبناک است و پاهای قویی با دو انگشت در جلو و دو انگشت در عقب دارند. دم آنها محکم است و هنگام بالا رفتن از درخت از آن به عنوان تکیه­‌گاه استفاده می‌کنند. این پرندگان با کمک نوک بسیار تیز و محکم خود تنه درختان را سوراخ می‌کنند.

دارکوب‌ها پرندگان تک­زی هستند و پروازی پرتوان و موجی دارند. لانه آنها در سوراخ­‌هایی است که در تنه درختان ایجاد می‌­کنند و از حشرات، میوه‌ها، مغز دانه‌­ها و شیره ­ درختان تغذیه می‌کنند.

دارکوب­‌هایی که در ایران زندگی می­‌کنند انواع گوناگونی دارند که شامل دارکوب راه راه (Wryneck)، دارکوب سبز (Green Woodpecker)، دارکوب سبز راه راه (Scaly-bellied Woodpecker)، دارکوب سیاه (Black Woodpecker) و دارکوب خال‌دار بزرگ (Great Spotted Woodpecker) اشاره کرد.

زیستگاه این گونه پرندگان عمدتا جنگل‌های پر درخت و باغ‌های میوه است و پراکندگی آنها در مناطق شمالی کشورمان بیشتر است.

تک­زی بودن این پرندگان چابک و هوشیار و همچنین نحوه­ زندگی آنها بر درختان بلند دلیل خوبی برای انتخاب نام آنها برای محصول راهکار پایش یکپارچه دارکوب آریس بود.  

منبع: http://www.iranian-bird.blogfa.com/cat-71.aspx

اولین نفری باشید که مقاله ها را دریافت می‌کنید

مقالات مشابه

میزبانی ایمیل چیست

هاست ایمیل چیست و انواع هاست ایمیل

این روزها که استفاده از ایمیل اختصاصی و حرفه‌ای بین کسب و کارها بسیار متداول شده است، نام هاست ایمیل یا خدمات میزبانی ایمیل هم بسیار شنیده می‌شود. در این

پیمایش به بالا
به بالا بروید