۱۹ مرداد ۱۴۰۱

پرنده توکا


توکاها پرندگانی گنجشک‌سان هستند که تیره توکایان را تشکیل می‌دهند. این تیره تشکیل‌یافته از پرندگانی کوچک و متوسط و غالباً آوازه‌خوان است که از حشرات نرم‌تن و میوه‌هایی چون تمشک تغذیه می‌کنند. 

توکاها پرندگانی غالبا رنگارنگ هستند که قامتی نسبتا راست دارند. این پرندگان منقاری نسبتا باریک و پاهایی قوی دارند و یکی از ویژگی‌های این پرندگان اجتماعی بودنشان است.

این خانواده دارای گونه‌های زیاد و نسبتا ناهمگونی است که شامل چک‌ها ، دم سرخ‌ها ، بلبل‌ها و توکا‌ها است.

توکای سیاه

از میان گونه‌­های مختلفی که در زیستگاه­‌های ایران زندگی می‌­کنند می‌­توان به سینه سرخ ایرانی (with-throated Robin)، توکای گلو سیاه (black-throated Thrush)، توکای پشت بلوطی (Fieldfare) توکای طوقی (Ring Ouzel)، توکای سیاه (blackbird) ، توکای بال سرخ (RedWing)، توکای باغی (Song Thrush) و توکای بزرگ (Mistle Thrush) اشاره کرد. این پرندگان عمدتا در منطقه وسیعی از شمال و غرب کشور زندگی می‌کنند و در فصل زمستان در مناطق مرکزی و جنوب کشور هم دیده شده‌اند.

پرنده توکا

ویژگی اجتماعی بودن و خوش آواز بودن این گونه پرندگان در کنار چابکی و راست قامتی آنها، ما را بر آن داشت تا راهکار جامع ارتباط سازمانی توکا را به نام این پرنده نام‌گذاری کنیم.

منبع:http://www.iranian-bird.blogfa.com/post-89.aspx

اولین نفری باشید که مقاله ها را دریافت می‌کنید

مقالات مشابه

میزبانی ایمیل چیست

هاست ایمیل چیست و انواع هاست ایمیل

این روزها که استفاده از ایمیل اختصاصی و حرفه‌ای بین کسب و کارها بسیار متداول شده است، نام هاست ایمیل یا خدمات میزبانی ایمیل هم بسیار شنیده می‌شود. در این

پیمایش به بالا
به بالا بروید